Joga dla początkujących w domu – to odpowiedź na pytanie jak zacząć jogę! Lekcja 1, to praktyka jogi, którą możesz wykonać nawet jeżeli z jogą nigdy nie miałeś nic do czynienia :). Joga dla początkujących to łagodna Vinyasa, idealna dla osób, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z jogę, albo też dla tych, którzy mają dzisiaj ochotę na delikatniejsze zajęcia. Ta sesja jogi przygotuje nasze ciało do bardziej wymagających zajęć, dlatego jeśli poczujesz, że chcesz więcej, przejdź do jogi dla początkujących! Skupimy się przede wszystkim na tym, aby poczuć się dobrze, bo przecież o to tutaj chodzi! Jeśli na początku siad skrzyżny nie okazał się dla Ciebie najwygodniejszy, to absolutnie się tym nie przejmuj! Wiem, że wiele osób w tej pozycji ma trudności z utrzymaniem prostych pleców. Trzymam kciuki, abyś jednak się nie zniechęcał i nadal próbował jogi dla początkujących 🙂 Masz tutaj kilka opcji. Po pierwsze, możesz zmienić pozycję siedzącą, i zamiast w siadzie skrzyżnym, usiąść np. na piętach. Po drugie, jeśli zdecydujesz się na siad skrzyżny, to podłóż sobie coś pod pośladki, aby usiąść wyżej (np. klocek, grubą książkę, gruby zwinięty koc. Po trzecie, dodatkowo możesz też podłożyć zwinięte koce lub klocki pod uda, aby było troszkę wygodniej. I po czwarte, możesz po prostu usiąść przy ścianie, z plecami opartymi o nią. Próbuj! Z czasem zobaczysz, że będzie coraz wygodniej 🙂 Do zobaczenia na macie!

PS Joga w domu to świetny sposób, aby wracać do ulubionych ćwiczeń, kiedy tylko poczujesz taką potrzebę! Wykorzystaj to 🙂

Muzyka: Kevin MacLeod: Canon in D Major – na licencji Creative Commons Attribution

Autor: Małgorzata Mostowska